در گفت وگو با آرایش عروس اعلام شد

وضعیت سلامت 21 تزریق كننده واكسن ایرانی كرونا

وضعیت سلامت 21 تزریق كننده واكسن ایرانی كرونا به گزارش آرایش عروس مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ضمن اشاره به زمان اتمام فاز اول مطالعه بالینی و آغاز فاز دوم، اظهار داشت: تابحال در فاز اول این واکسن به ۲۱ نفر از داوطلبان تزریق شده است.



دکتر محمدرضا صالحی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت تست واکسن کرونا ایرانی کرونا در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در فاز اول مطالعه بالینی خود به سر می برد، اظهار داشت: تابحال واکسن ایرانی کرونا که فاز یک مطالعه بالینی آن از نهم دیماه ۱۳۹۹ آغاز شد، به ۲۱ نفر تزریق شده است.

وی اضافه کرد: تابحال این واکسن عوارض جدی به دنبال نداشته است. البته یکسری عوارض خفیف مانند تب خفیف چند ساعته، حالت تهوع چند ساعته، درد و سوزش محل تزریق و... وجود داشته است، اما عوارض جدی به دنبال تزریق واکسن ایرانی کرونا به وجود نیامده است.

صالحی درباره زمان اتمام فاز اول مطالعه بالینی واکسن ایرانی کرونا، اظهار داشت: به نظر می آید در فاز اول مطالعه بالینی تا آخر بهمن ماه و یا نهایتا تا هفته اول اسفند ماه واکسن ایرانی در صورت کسب مجوز و تاییدیه کمیته ملی واکسن به ۵۶ داوطلب این فاز تزریق شود.

وی همینطور اظهار داشت: در صورتی که ایمنی واکسن پس از اتمام فاز اول بالینی مورد تایید قرار گیرد، فاز دوم مطالعه بالینی آن در اسفند ماه شروع می شود.

صالحی تصریح کرد: باید توجه کرد که در فاز اول مطالعه بالینی عموما بر روی ایمنی و بی خطری واکسن کار می شود. ان شاءالله فکر می کنم از اواخر بهمن ماه بتوانیم اخباری را درباره وضعیت ایمنی واکسن ایرانی کرونا اعلام نماییم.





منبع:

1399/11/03
13:41:39
0.0 / 5
1286
تگهای خبر: داوطلب , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس