محققان سوئدی می گویند؛

كاهش ریسك آسم در كودكان با مصرف مغزیجات

كاهش ریسك آسم در كودكان با مصرف مغزیجات آرایش عروس: به قول محققان، گنجاندن مغزیجات آجیلی و ماهی های چرب در رژیم غذایی كودكان از ریسك مبتلا شدن به بیماری های آلرژیك نظیر آسم و رینیت آلرژیك در آنها تا سن نوجوانی پیشگیری می كند.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، هر دو بیماری آسم و رینیت آلرژیك (التهاب مخاط بینی) از دوره كودكی بر كودكان تاثیر می گذارند كه یا ارثی بوده یا ناشی از عواملی محیطی هستند.
نتایج تحقیقات محققان موسسه كارولینسكا سوئد نشان داده است وجود میزان بالا اسیدهای چرب پلی اشباع نشده نظیر امگا۳ و امگا۶ موسوم به اسید آراكیدونیك در خون با كاهش ریسك بیماری های آلرژیك در میان كودكان مرتبط می باشد.
به گفته محققان، كودكانی كه دارای میزان بالای امگا۳ در خون شان در سن ۸ سالگی بودند تا سن ۱۶ سالگی كمتر مبتلا به آسم یا رینیت آلرژیك شدند.
میزان بالای اسیدچرب امگا۶ موسوم به اسید آراكیدونیك با كاهش ریسك مبتلا شدن به آسم و رینیت آلرژیك در سن ۱۶ سالگی مرتبط می باشد.
در این مطالعه، تیم تحقیق نمونه خون ۹۴۰ كودك را بررسی كرد. محققان دریافتند در میان كودكان مبتلا به آسم یا رینیت آلرژیك در سن ۸ سالگی، میزان بالای اسید آراكیدونیك خون با احتمال بالاتر فقدان علائم در سن ۱۶ سالگی مرتبط بود.
مطالعات قبلی هم نشان داده اند كه اسیدهای چرب امگا۳ به پیشگیری از آلزایمر و كاهش تشدید صدمه های كبدی كمك می نماید.
محققان تاكید می كنند مغزیجات آجیلی، ماهی های چرب نظیر ماهی سالمون، دانه كتان و روغن سویا كه سرشار از اسیدهای چرب پلی اشباع نشده هستند باید در رژیم غذایی كودكان گنجانده شود.

1396/09/16
15:58:08
5.0 / 5
4395
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس