عضو كمیسیون بهداشت و درمان:

۳ و نیم میلیارد دلار به دارو و تجهیزات پزشكی اختصاص یافت

۳ و نیم میلیارد دلار به دارو و تجهیزات پزشكی اختصاص یافت به گزارش آرایش عروس عضو كمیسیون بهداشت و درمان بابیان اینكه تمام تلاش دولت و مجلس برای كاهش تعرفه های دارویی است، اظهار داشت: مجلس 3.5 میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشكی مختص كرده است.



احمد همتی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینكه ۹۷ درصد داروی مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود كه می بایست مواد اولیه آنها از خارج وارد می شد، اظهار داشت: برای پشتیبانی از این واحدها در داخل كشور مجلس مبلغی حدود ۳.۵ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشكی مختص كرده است.
وی بابیان اینكه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در امتداد واردات مواد اولیه دارو موجب تغییراتی در قیمت دارو و تجهیزات پزشكی شد، اضافه كرد: این خدمات در بیمارستان های دولتی كمتر از سایر اقلام دیگر بود بدین سبب حمایت های خوبی از طرف مجلس صورت گرفت و سیاست دولت نیز بر این است كه همین روند را كماكان ادامه دهد.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان بابیان اینكه قسمتی از طرح تحول سلامت به این مساله برمی گردد كه به بیماران خاص توجه بیشتری شود، اظهار داشت: در چارچوب بودجه رقم های خوبی برای پشتیبانی از این بیماران منظور و از طرفی مراكز تولید كننده وسایل و تجهیزات نیز مورد حمایت واقع شدند.
همتی بابیان اینكه مجموع این اعداد و ارقام منتهی به خدمات رسانی به بیمارانی شد كه بتوانند با كمترین مشكل مواجه باشند، اشاره كرد: سوژه بیماران خاص همچون مواردی كه در كمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره بر آن تاكید گردیده است تا بندهایی اضافه شود كه به تسهیل شرایط آنها منتهی شود.
وی بابیان اینكه شورای عالی سلامت می بایست نظارت بر تبلیغات مواد غذایی صداوسیما را كامل كند، اضافه كرد: برای تبلیغات مواد غذایی نیز قوانین خوبی وجود دارد كه ابتدا می بایست به تایید وزارت بهداشت و نظام پزشكی برسد كه اگر رعایت نشود و كانال های نظارتی نیز كمرنگ عمل كنند شاید تبعاتی را به دنبال داشته باشد كه امیدواریم صدا و سیما بیشتر به این مسئله توجه كند.


منبع:

1398/09/25
23:35:04
5.0 / 5
4092
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس