گزارش آرایش عروس؛

آنفلوانزا در كردستان همچنان قربانی می گیرد

آنفلوانزا در كردستان همچنان قربانی می گیرد آرایش عروس: روند رو به رشد ویروس آنفلوانزا در استان كردستان همچنان ادامه دارد و باوجود تمامی هشدارهای صورت گرفته، ولی مرگ و میر به سبب مبتلاشدن به این ویروس نیز در سطح استان در حال افزایش می باشد.



خبرگزاری مهر – گروه استانها: ورود ویروس جدید آنفلوانزا به استان كردستان در صورتیكه در ابتدای نادیده گرفته می شد، ولی با عنایت به گزارش مرگ و میر یكی دو نفر در سطح استان مورد توجه قرار گرفت و مسئولان را به تكاپو انداخت تا با آن مقابله كنند.
روزهای ابتدایی آذر ماه سال جاری بود كه برای نخستین بار مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی كردستان در گفتگو با خبرنگار مهر مرگ سه نفر به سبب مبتلاشدن به ویروس آنفلوانزا را تایید نمود و سپس روند رو به رشد شمار مبتلایان به این ویروس افزایش یافت.
بعد از فراگیر شدن ویروس در استان كردستان، این دفعه كارگروهی با عنوان بهداشت و سلامت در استان شكل گرفت و با برگزاری یك نشست، وضعیت این ویروس در كردستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.
در جریان برگزاری این جلسه بود كه معاون سیاسی و امنیتی استاندار كردستان خواهان بسیج تمامی ظرفیت ها در امتداد مقابله با این ویروس شد و از دستگاه های متولی امر خواست كه دراین زمینه از تمامی توان خود استفاده كنند.
یكی از محورهای اصلی دیگر مورد بحث در این جلسه، تلاش در امتداد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در میان مردم برای مقابله با این بیماری بود كه البته بر بسیج ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی بعنوان یكی از اولویت های اصلی در دستور كار قرار گرفت.
در جریان برگزاری این جلسه همین طور درباب اعلام تعطیلی مدارس در امتداد مقابله با روند رو به رشد بیماری آنفلوانزا بحث و بررسی گردید كه فرزین رضاعی سرپرست دانشگاه علوم پزشكی كردستان اظهار داشت: برای كنترل و مقابله با این ویروس نیازی به تعطیلی مدارس نیست.
موج تعطیلی مدارس در سطح كردستان برای مقابله با آنفلوانزا
در حالی كه هنوز یك هفته از این وعده سرپرست دانشگاه علوم پزشكی كردستان نگذشته بود كه سبب تعطیلی مدارس در این استان در امتداد مقابله با افزایش شمار مبتلایان به ویروس آنفلوانزا شروع شد.
در ابتدا كامیاران و موچش با تعطیلی مدارس مواجه گشتند و این دفعه نوبت به شهرستان بیجار رسیده است تا مدارس شهرستان بیجار در ایام ۱۹ و ۲۰ آذرماه سال جاری در دو نوبت بامداد و پس از ظهر مدارس شهری و روستایی تعطیل اعلام گردد.
بر اساس گزارش های مختلف رسیده به خبرگزاری مهر وضعیت افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در مدارس سطح استان خصوصاً در مناطق روستایی و مدارس حاشیه شهرها تا حدودی نگران كننده است.
در كنار اعلام تعطیلی مدارس و همین طور بسیج ظرفیت های در اختیار برای اطلاع رسانی به مردم برای پیش گیری از مبتلاشدن به این ویروس، خبرها حاكیست كه شمار مرگ و میر به سبب مبتلاشدن به این بیماری نیز روند فزونی به خود گرفته و هر روز آمارهای جدیدی در این راستا منتشر می شود.
مرگ سه نفر در قروه به سبب آنفلوانزا
بر اساس اعلام رئیس مركز بهداشت قروه مرگ یكی از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا تایید شده است و همزمان با این مهم ۱۸ نفر دیگر مبتلا به این ویروس شناسایی شدند.
مسعود معتمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر از مرگ یك نفر دیگر از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در شهرستان آگاهی داد و اظهار داشت كه بیمار مردی ۶۱ ساله و ساكن روستای قصلان بوده است.
به گفته وی ۱۸ بیمار دیگر با علائم مثبت تا كنون شناسایی شده اند و انتظار می رود سیر بیماری تا دو هفته دیگر همچنان ادامه داشته باشد.
بنا به اظهارات، معتمدی تا كنون در قروه ۳ مورد مرگ بر اثر آنفلوآنزا در قروه وجود داشته است.

روز گذشته نیز مركز بهداشت شهرستان دیواندره مرگ یكی دیگر از مبتلایان به این بیماری را به صورت رسمی اعلام نمود كه مردی كهنسال در شهرستان دیواندره به سبب مبتلاشدن به این ویروس جان خودرا از دست داده است.
از سوی دیگر روز گذشته هم مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی كردستان مرگ دو نفر دیگر از مبتلایان به این ویروس را رسانه ای كرد تا شمار افراد قربانی به سبب مبتلاشدن به آنفلوانزا همچنان افزایش یابد.
بر اساس جمع بندی آمار اعلام شده از طرف مسئولان مختلف در سطح استان هم اكنون و تا امروز بامداد هشت نفر به سبب مبتلاشدن به این بیماری در شهرستان های مختلف مریوان، قروه، بانه، دیواندره و سنندج جان خودرا از دست داده اند.
۵۰ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در كردستان بستری شدند
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی كردستان درباب آخرین آمار افراد مبتلا به این ویروس، بیان كرد: طی این مدت ۲۱۹ نفر با داشتن علایم به مركز بهداشتی و درمانی سطح استان كردستان مراجعه نموده و مورد انجام آزمایش های مختلف قرار گرفته اند.
شهرام شریفی اضافه كرد: هم اكنون حدود ۵۰ نفر مبتلا به این بیماری در بین افراد بازگشت كننده شناسایی و الان در مركز بهداشتی و درمانی سطح استان بستری شده اند.
هر چند كه مسئولان همواره بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در میان مردم بعنوان اصل های مهم در امتداد مقابله با این بیماری خطرناك یاد می كنند، ولی بنظر می رسد كه تلاش در امتداد مدیریت بهتر این بحران در شرایط فعلی یكی از نیازهای جدی تری باشد.
تعطیلی مدارس، تجهیز مراكز درمانی و بیمارستانی، رصد و پایش لحظه ای وضعیت استان، بسیج ظرفیت های اطلاع رسانی خصوصاً استفاده از تریبون نمازهای جمعه و جماعت در سراسر استان همچون نیازهای جدی و ضروری برای مقابله با این بیماری محسوب می شود.


منبع:

1398/09/19
22:02:52
5.0 / 5
4054
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس