هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد

هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد به گزارش آرایش عروس رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به عملیات پروازی انتقال قلب از یزد به تهران اظهار داشت: قلب كودك 9 ساله یزدی در روز عاشورا برای پیوند به كودك 9 ساله ای در تهران منتقل شد.



به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا دكتر مهدی شادنوش اظهاركرد: این كودك یزدی در یك حادثه حین دوچرخه سواری لطمه دیده بود و بلافاصله كوشش برای بازگرداندن او به زندگی در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد اما شدت ضربه به سر این پسر ۹ ساله به حدی بود كه سبب مرگ مغزی وی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با مرگ مغزی كودك تیم رضایت گیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان شهید رهنمون یزد موفق به ستاندن رضایت از این خانواده برای اهدای اعضای بدن شدند.

رییس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اضافه كرد: با این اعلام رضایت این خانواده و با عنایت به هماهنگی های انجام شده توسط مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با كمك اورژانس كشور تیم پزشكی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز كرد و بعد از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفت و پس از دریافت، قلب پیوندی را به صورت پروازی به بیمارستان شهید رجایی منتقل كرد.

شادنوش افزود: خوشبختانه عملیات انتقال هفتمین قلب اهدایی با موفقیت انجام شد و قلب سجاد ۹ ساله كه هنگام دوچرخه سواری در یزد تصادف كرده بود، در سینه مهیار ۹ ساله در تهران جای گرفت.

وی با اشاره به اینكه این عملیات در روز عاشورا با موفقیت انجام شد، اظهار داشت: این هفتمین عملیات انتقال قلب بین استانی است كه با ایثار این خانواده بزرگوار ممكن شد البته هماهنگی برای انتقال اعضا به صورت استانی دشوار و حاصل یك كار بین بخشی است و خوشبختانه استان یزد نیز ركورددار این عملیات و اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه در كشور است.

به گزارش سایت وبدا، رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت درانتها اظهار داشت: كبد این كودك ۹ ساله نیز برای پیوند به دیگر بیماران نیازمند از یزد به شیراز منتقل شد.





منبع:

1398/06/21
20:16:30
5.0 / 5
4182
تگهای خبر: بدن , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس