معاون وزیر بهداشت اعلام كرد

برنامه وزارت بهداشت برای ورود برخی خدمات درمانی به آمبولانس ها

برنامه وزارت بهداشت برای ورود برخی خدمات درمانی به آمبولانس ها آرایش عروس: معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینكه توسعه ۱۴۹ اورژانس بیمارستانی به مرحله بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: در عین حال طبق آمارها بالغ بر ۳۵ هزار نفر با استفاده از كد ۲۴۷ و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر با استفاده از كد ۷۲۴ به بیمارستان ها منتقل شده و خدمات لازم برای درمان سكته های قلبی و مغزی را دریافت كرده اند.



به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، دكتر قاسم جان بابایی در چهل و سومین مراسم سالگرد تاسیس اورژانس كشور با اشاره به اینكه یكی از افتخارات دوران طرح تحول سلامت، شكل گیری سازمان اورژانس بود، اظهار داشت: یكی از موثرترین اقدامات ما در حوزه سلامت عرضه خدمات اورژانس است. هر چه خدمات اورژانس موثرتر باشد، خدمات درمانی بهینه تر خواهد شد. خوشبختانه با شكل گیری سازمان اورژانس، افتخار بزرگی برای حوزه سلامت كشور به وجود آمد. هر چه وزارت بهداشت بتواند سرمایه گذاری بیشتری در اورژانس چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد امكانات مالی و فضای فیزیكی انجام دهد، به نفع مردم است و به مملكت خیر خواهد رسید.

وی اضافه كرد: امیدوارم ما در حوزه درمان و معاونت توسعه بتوانیم به درستی منابع و تشكیلات سازمان اورژانس را در نظر بگیریم. باید توجه كرد كه یكی از پرافتخارترین اقداماتی كه در حوزه اورژانس انجام شده، تولید كد ۲۴۷ و ۷۲۴ بوده است. طبق آمارها، از زمان تولید كد ۲۴۷ كه برای سكته های قلبی است، بالغ بر ۳۵ هزار نفری كه دچار سكته قلبی شده بودند در كمتر از ۶۰ دقیقه و در بعضی استان ها در كمتر از ۳۰ دقیقه به بیمارستان منتقل شده اند.

جان بابایی افزود: در همین راستا در كد ۷۲۴ هم كه برای بیماران سكته مغزی است، اقدامات خوبی انجام شده و بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار سكته مغزی در كمتر از ۹۰ دقیقه به بیمارستان منتقل شدند. این اقدامات امید بسیار خوبی برای مردم بوجود آورده است و اقدامات ارزشمندی بوده كه ادامه خواهد یافت. در عین حال، اورژانس خدمات بسیار خوبی را در استان ها دیده است بعنوان مثال در كهگیلویه و بویراحمد دو پایگاه اورژانس هوایی بوجود آمده و خدمات خوبی را عرضه می دهد. این اقدامات نتیجه شكل گیری سازمان اورژانس است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات در دست انجام در این حوزه اظهار داشت: واقعی كردن پرداخت ها و توانمندسازی همكاران اورژانس از دیگر برنامه هایمان است. باید توجه كرد كه خیلی از خدمات مانند دادن داروی ضد لخته را می توانیم از آمبولانس شروع نماییم. هم اكنون عرضه خدمات به سكته های حاد قلبی فقط در ۵۴ بیمارستان كشور انجام می گردد و امكان دارد برخی بیماران نتوانند از این امكان استفاده كنند. ازاین رو منطقی است كه برخی خدمات را از آمبولانس شروع نماییم. از طرفی امسال تعدادی از سهمیه پزشك متخصص مقیمی و ماندگاری را در اختیار مراكز دیسپچ قرار می دهیم تا با اورژانس هماهنگ باشند و بیمار در كوتاه ترین زمان، اقدامات حیاتی را دریافت كند.

وی با اشاره به اینكه یكی از اقدامات مهم در سازمان اورژانس كشور، تولید سامانه پایش داده های مراقبت های درمانی (MCMC) است، اظهار داشت: الكترونیك و برخط شدن اطلاعات با همت همكاران سازمان اورژانس انجام شد. در عین حال، ما توسعه اورژانس های بیمارستانی را هم در برنامه هایمان داریم و قرار بود ۱۸۰ اورژانس بیمارستانی توسعه یابد كه تابحال ۱۴۹ موردش به مرحله بهره برداری رسیده و مابقی هم تا آخر سال به بهره برداری خواهند رسید.




1397/07/02
14:10:03
5.0 / 5
4501
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس