مدیرعامل سازمان انتقال خون مطرح كرد

اهداکنندگان خون سرداران گم نام سلامت

اهداکنندگان خون سرداران گم نام سلامت آرایش عروس: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، اهداکنندگان خون را سرداران گم نام سلامت خواند و اصرار کرد که ایران از پیشگامان اهدای خون صد در صد داوطلبانه در دنیا محسوب می شود.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، مصطفی جمالی - مدیرعامل سازمان انتقال خون به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون در پیامی از ایثار و سخاوت اهداکنندگان خون کشورمان که همیشه با اهدای خون خود، نجات، همدلی و سلامت را اولویت زندگی خویش قرار داده اند، تقدیر و تشکر کرد.
در متن پیام دکتر جمالی آمده است: «اهداکنندگان خون را سرداران گم نام سلامت می دانم برای اینکه سخاوت، نجات، همدلی و انسانیت را نه یک دفعه که برای همیشه و بی آنکه کسی آنها را بشناسد، در برنامه زندگی خویش قرار داده اند و نگاهی به کارنامه هریک از آنان که بعد از گذشت دهه ها، حالا در آستانه بازنشستگی از اهدا قرار می گیرند، نشان دهنده نجات جان صدها انسان است. در قرآن کریم نیز به این نکته اشاره شده است که هرکس جان انسانی را نجات دهد، گویی جان تمامی انسان ها را نجات داده است و از این منظر این عزیزان، فرشته های نجات زمینی در بین ما هستند که بی آنکه ادعایی داشته باشند برای سلامت هم وطنان خود هر سه یا چهار ماه یک دفعه، خون اهدا می کنند و در حقیقت جان انسان ها را نجات می دهند. چنین انسان هایی با اهمیت ترین حلقه از زنجیره مسئولیت پذیری هستند که تا پای ایثار جسم خود به تقدیر زندگی بر می خیزند و با اهدای خون، شکرانه سلامتی خودرا پیوسته و پیوسته به درگاه حق نثار می کنند. بی شک جامعه نیازمند شناختن چنین الگوهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است و بیهوده نیست که چهره فاخر اهدای خون و فرهنگ اهدا در ایران همچون مواردی است که خیلی از کشورهای دنیا بدنبال الگوسازی آن هستند.
امسال ۲۵ خرداد ماه مصادف با ۱۴ ژوئن «روز جهانی اهدا کنندگان خون» را در حالی گرامی داشته ایم که ۲۰ سال از این مناسبت تقویمی در دنیا می گذرد و ایران نیز در آستانه ورود به پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون است. این روز را به تمامی اهداکنندگان خون در دنیا، خصوصاً اهداکنندگان شریف کشورمان تبریک گفته و با افتخار اعلام می کنم که اگر انتقال خون ایران حالا واجد بالاترین فاکتورهای جهانی اهدای خون است و در خیلی از شاخص ها کشور برتر منطقه است و نیز از پیشگامان اهدای صد درصد داوطلبانه در دنیا به حساب می آید، تمامی این موفقیت ها را مرهون و مدیون ایثار و از خودگذشتگی این سرداران گم نام سلامت است.
سال قبل نزدیک به ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد خون اهدا شد و تمامی درخواست های بیمارستانی تامین گردید، آرزوی ۲۰ ساله آزمایش مولکولی (NAT) به تحقق پیوست و آزمایش غربالگری آنتی بادی برای گروههای خونی فرعی در استانهای کشور استقرار یافت و سازمان انتقال خون کشور خدمات تخصصی و نوین خود همچون اتوماسیون غربالگری و گروه بندی خون را در قالب عدالت اسلامی به تمامی استانهای کشور گسترش داد و دقت، راندمان و کیفیت خون و فرآورده را ارتقا بخشید و این روند راندمان و افزایش کیفیت و کمیت قرار نیست متوقف شود؛ برای اینکه باید بهترین امانت دار برای بهترین هدیه دنیا باشیم که آنرا از سخاوتمندترین انسان ها دریافت می نماییم.
من از جانب خود، جامعه بزرگ خدمت گیرندگان و مصرف کنندگان خون و فرآورده و تمامی کارکنان زحمت کش سازمان انتقال خون، این روز را به تمامی اهداکنندگان خون تبریک می گویم و از سخاوت و ایثار این عزیزان قدرشناسانه تشکر می کنم.»




منبع:

1403/03/22
11:26:02
5.0 / 5
252
تگهای خبر: بدن , بیمار , جامعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس