گزارش محققان؛

علایم اختلال بیش فعالی در کودک نوپا

علایم اختلال بیش فعالی در کودک نوپا به گزارش آرایش عروس، تشخیص زودهنگام اختلال بیش فعالی می تواند اطمینان دهد که کودکان مبتلا به این بیماری کمک مورد نیاز خویش را زودتر دریافت می کنند.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، اما والدین چگونه می توانند بفهمند که آیا رفتاری که در فرزندشان می بینند نشانه اختلال کم توجهی بیش فعالی است یا صرفا خلق و خوی و نوسانات رفتاری یک کودک نوپا؟
«مارک ماهون»، مدیر عصب روانشناسی مؤسسه کندی کریگر در بالتیمور، می گوید: «تحقیقات نشان داده است که کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی رشد غیرطبیعی مغز دارند، به این مفهوم که این اختلال یک مبنای بیولوژیکی دارد که اغلب آنرا به یک بیماری مادام العمر تبدیل می کند. ما می خواهیم اختلال بیش فعالی را زود تشخیص دهیم چونکه تاثیر عمیقی بر یادگیری و رشد تحصیلی دارد. کودکانی که علایم آنها در اوایل کودکی آغاز می شود در معرض بالاترین خطر شکست تحصیلی هستند.»
کندی کریگر همچون نخستین افرادی بود که مغز کودکان پیش دبستانی را از لحاظ علایم اختلال بیش فعالی با استفاده از تصویربرداری عصبی مورد مطالعه قرار داد. محققان دریافتند کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی دارای هسته دُمی کوچک تری هستند؛ هسته دُمی ساختار مغزی در رابطه با مهارت های فکری و کنترل حرکتی است.
بیش از ۴۰ درصد از کودکان تا سن ۴ سالگی مشکلات توجه قابل توجهی دارند. اختلال بیش فعالی شایع ترین اختلال سلامت روان در بین کودکان پیش دبستانی است. از هر ۱۱ کودک مدرسه ای، ۱ کودک مبتلا به این اختلال است.
ماهون والدین را تشویق می کند تا به رفتار کودک نوپا توجه زیادی داشته باشند.
به دنبال این علایم خاص باشید: کودک شما از فعالیتهایی که احتیاج به توجه بیشتر از یک یا دو دقیقه دارند، بیزار است یا از آن اجتناب می کند. او علاقه خویش را زود از دست می دهد و تنها بعد از چند لحظه به سراغ چیز دیگری می رود.
زیاد صحبت کردن و ایجاد سر و صدای بیشتر نسبت به سایر کودکان همسن هم می تواند یک شاخص باشد.
کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی امکان دارد تا سن ۴ سالگی نتوانند روی یک پا بپرند. آنها تقریبا همیشه بی قرار هستند، دائماً روی صندلی می پیچند یا پاهای خویش را تکان می دهند. آنها اصرار دارند که باید بعد از چند دقیقه نشستن برخیزند.
کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی امکان دارد خیلی سریع با غریبه ها گرم شوند یا بدون ترس وارد موقعیت های خطرناک شوند. آنها می توانند با همبازی هایشان پرخاشگر باشند یا به خاطر سرعت حرکات شأن، صدمه ببینند.
ماهون اظهار داشت: «اگر والدین این علایم را مشاهده می کنند و در مورد رشد کودک خود نگران هستند، باید با پزشک اطفال یا متخصص رشد مشورت کنند. درمان های ایمن و مؤثری وجود دارد که می تواند به مدیریت علایم، افزایش مهارت های مقابله و تغییر رفتارهای منفی برای بهبود موفقیت تحصیلی و اجتماعی کمک نماید.»

1402/03/06
14:49:16
5.0 / 5
382
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس