در نشست خبری سمپوزیوم سلامت دهان و دندان عنوان شد؛

سلامت دهان و دندان ایرانیان چشم انداز روشنی ندارد

سلامت دهان و دندان ایرانیان چشم انداز روشنی ندارد آرایش عروس: رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشكان عمومی ایران با اشاره به اقداماتی كه در حوزه بهداشت سلامت دهان و دندان در كشور انجام شده است، اظهار داشت: چشم انداز روشنی در حوزه سلامت دهان و دندان متصور نیستیم.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، دكتر باقر شهنی زاده روز چهارشنبه در نشست خبری دومین سمپوزیوم سلامت دهان و دندان كه مقرر است ۲۰ دی ماه ۹۶ در برج میلاد برگزار شود، تصریح كرد: تلاش می كنیم در این سمپوزیوم از همكارانی كه در نظام سلامت مسئولیت دارند، حضور داشته باشند.
وی با عنوان این مطلب كه بهداشت و پیشگیری از وظایف وزارت بهداشت است، اظهار داشت: البته در اساسنامه انجمن ما، مبحث ارتقای سلامت دهان و دندان مورد توجه قرار گرفته است.
شهنی زاده با عنوان این مطلب كه سلامت دهان و دندان فقط به پیشگیری و پوسیدگی ختم نمی شود، تاكید كرد: در كشورهای مختلف، شاخص DMF با عنایت به برنامه هایی كه انجام داده اند، در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما متأسفانه میزان پوسیدگی و دندان های پر شده و از دست رفته در ایران هنوز در وضعیت مناسبی قرار ندارد.
وی با طرح این سؤال كه آیا روش پیشگیری در كشور ما با اهداف و تجربه های جهانی همخوانی دارد یا خیر؟ تصریح كرد: در زمینه شاخص DMF برنامه های متفاوتی تابحال اجرا شده ولی آنچه مسلم است، میزان پوسیدگی دندان ها همچنان ثابت مانده است.
رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشكان عمومی ایران، مبحث آموزش در مطب های دندانپزشكی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برنامه ما برای ارتقای سلامت دهان و دندان مردم این است كه مطب های دندانپزشكی به مراكز بهداشت و پیشگیری تبدیل شده و هر دندانپزشك سه دقیقه از وقت خویش را صرف آموزش كند. همینطور اگر هر ایرانی روزی حداقل یكبار مسواك بزند، می توان به ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان در كشور امیدوار بود.
شهنی زاده با عنوان این مطلب كه بهداشت سلامت دهان و دندان در میان ثروتمندان و فقرا متفاوت است، اضافه كرد: در حوزه بهداشت دهان و دندان، آنچه مسلم است بین فعالیت های دولتی و NGOها ارتباطی وجود ندارد؛ به طوری كه انجمن دندانپزشكان ایران با ۲۵ هزار عضو بعنوان یك سازمان طرف مذاكره با وزارت بهداشت تلقی نمی شود و تصمیم گیری ها تنها در دستگاه دولتی انجام می گردد.
وی با انتقاد از اینكه سازمانی كه بتواند تشكیلات مربوط به حوزه بهداشت دهان و دندان را در وزارت بهداشت عهده دار باشد، وجود ندارد، تاكید كرد: آنچه مسلم است در كلان تصمیم گیری ها در حوزه دهان و دندان باید یك سازمان یا معاونت، این تشكیلات را عهده دار شده و كار خودش را انجام بدهد.
رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشكان عمومی ایران تصریح كرد: متأسفانه با عنایت به نبودن این ساختار تشكیلاتی و عدم استفاده از حضور افرادی كه در این حوزه تخصص دارند، چشم انداز روشنی برای بهداشت دهان و دندان در كشور مشاهده نمی كنیم.

1396/09/29
16:46:24
5.0 / 5
5374
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , دندان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس