وزیر بهداشت در همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی تاكید كرد

لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش

لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش، اظهار داشت: پروژه های تحقیقاتی را باید به سمت بهتر شدن زندگی مردم پیش ببریم.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی امروز در همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی و پژوهشی که به صورت آنلاین در وزارت بهداشت برگزارشد، با اشاره به اینکه ۶ برنامه توسعه پیش از انقلاب و ۶ برنامه توسعه ملی بعد از پیروزی انقلاب در کشور داشتیم، اظهار نمود: در این ۱۲ برنامه آنچه که اهمیت داشت، این بود که ما چقدر نفت و میعانات گازی داریم و تا چه اندازه می توانیم با آنها زیرساخت ها را توسعه دهیم، اما هیچگاه فکر نکردیم که جای انسان توسعه یافته در این توسعه یافتگی کجاست. در ادبیات توسعه، انسان ابزار توسعه نیست، بلکه انسان هدف نهایی توسعه یافتگی است و این مورد در راه آموزش و پژوهش محقق می شود و کشورهایی که به امر پژوهش اهمیت ویژه داده اند، بسیار موفق بوده اند. در کشور ما متاسفانه در امر پژوهش، راه طولانی مانده که باید طی نماییم.

وی با اشاره به اینکه در امر پژوهش باید کارهای بیشتری را انجام دهیم و آنرا از دوره دبستان باید آغاز نماییم، افزود: معتقدم که پژوهش باید از مدرسه شروع و این روحیه جستجوگری دربین فرزندان نهادینه شود. اگر در مملکتی دانش آموزان روحیه جستجوگر داشته و معلمان هم روحیه پاسخگویی داشتند، آن مملکت در ریل توسعه یافتگی خواهد افتاد.

دکتر نمکی بیان نمود: امروزه در دانشگاه های علوم پزشکی به امر پژوهش اهمیت زیادی داده می شود که مایه افتخار ماست، چونکه راه را به سمت مرجعیت علمی هموار می کند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش های ما می توانند جنبه های مختلفی داشته باشند و مردم از فرهیختگان انتظار دارند که چاره هایی را پیدا کرده تا گره های نظام سلامت را باز کنند؛ همانطور که پس از شیوع بیماری کرونا در عرض حدود ۵۵ روز از وارد کننده به صادر کننده تجهیزات پزشکی رسیدیم و حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان ها معطل نماند، در صورتی که امکاناتمان محدود بوده و به ازای هر هزار نفر جمعیت دارای ۱.۶ تخت بیمارستانی هستیم. همچنین، در بحران کرونا، ۱۱۰۰ تخت ICU در مدت یک ماه افتتاح شد.


پروژه های تحقیقاتی را باید به سمت بهتر شدن زندگی مردم پیش ببریم


وزیر بهداشت اضافه کرد: پروژه های تحقیقاتی را باید به سمت بهتر شدن زندگی مردم و باز کردن گره های ناشی از تحریم و حل مشکلات نظام عرضه خدمت پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه بودجه پژوهش کم است، اضافه کرد: باید بدانیم که کشور سخت ترین سال اقتصادی بعداز انقلاب را طی می کند، اما به این مفهوم نیست که در امر پژوهش عقب مانده ایم و کمتر سرمایه گذاری می نماییم، بلکه درصدد هستیم که مشکلات موجود را برطرف نماییم.


ضرورت ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش

دکتر نمکی ضمن تاکید بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش، عنوان کرد: بخش خصوصی پا به عرصه پژوهش نمی گذارد و شاید دلیلش این باشد که ما بخش خصوصی مقتدر نداریم. در کشورهایی که حوزه پژوهش بسیار رشد می کند، به علت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.

بر مبنای اعلام وبدا، وزیر بهداشت اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت در کشور تشکیل شده است و امیدوارم حاصل این پژوهش ها تبدیل به محصول شود تا مشکلات مردم برطرف شود.




منبع:

1399/05/23
23:08:15
5.0 / 5
2194
تگهای خبر: آنلاین , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس