دبیر مشاور علمی كنگره دندانپزشكان عمومی تاكید كرد؛

ضرورت تشخیص به موقع تومورهای دهان و دندان

ضرورت تشخیص به موقع تومورهای دهان و دندان آرایش عروس: دبیر مشاور علمی دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران، اظهار داشت: عدم تشخیص به موقع ضایعات و تومورهای دندان، سبب به وجود آمدن مشكلات جبران ناپذیر می گردد.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، دكتر سمیه علیرضایی در آستانه برگزاری دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران در ارتباط با بیماری های دهان و دندان، اظهارداشت: رشته تخصصی بیماری های دهان و دندان نسبت به سایر رشته های تخصصی دندانپزشكی در مقطع عمومی و تخصصی تفاوت بارزتری با هم دارند.
وی اضافه كرد: اغلب دانشجویان و حتی همكاران مقطع عمومی از چارچوب تخصصی این رشته بی خبر مانده اند و گاها آن را تشخیص می خوانند كه البته حق دارند و این كوتاهی من و سایر همكاران در این رشته تخصصی در جهت آگاهی رسانی به همكاران و مردم است.
دبیر مشاورعلمی دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران ادامه داد: رشته تخصصی بیماری های دهان، فك و صورت راهی به فضای تلفیقی علوم دندانپزشكی و پزشكی می یابد، فضایی كه شناسایی و درمان را از كوچك ترین زخم ها تا زخم های سرطانی، از انواع ضایعات سفید و قرمز كه گاه بعضی از انها به سرعت به سمت بدخیمی ها پیش می روند.
علیرضایی اضافه كرد: رجوع به هنگام بیماران سبب جلوگیری از این بدخیمی ها و درمان آنها می گردد. انواع ضایعات غدد بزاقی شامل خشكی دهان و علایم و درمانهای آنها، تومورهای غدد بزاقی، سنگ ها و گرفتگی ها و اختلالات عملكرد غدد بزاقی كه سبب بوجود آوردن مشكلات و بیماری ها و گاه دردها و عفونت های شدید می شود، در حوزه بیماری های دهان و دندان قرار دارد.
وی بیان داشت: همینطور ضایعات و تومورهای مرتبط با دندان و یا غیر مرتبط با دندان كه گاهی در معاینات روتین و رادیوگرافی های معمول كشف می شوند و عدم تشخیص به موقع آنها سبب به وجود آمدن مشكلات جبران ناپذیر و حتی از دست دادن قسمتی از استخوان فك و یا گاها بدتر از آن می گردد.
دبیر مشاورعلمی دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران اضافه كرد: ضایعات پوستی مخاطی مختلف كه گاهی نخستین ضایعه در حفره دهان دیده می گردد و شروع درمان به موقع آن كمك بزرگی به جلوگیری از گسترش آن می كند. انواع ضایعات بافت نرم و مجاورات آنها شامل اختلالات مفصل گیجگاهی فكی صورت و دردهای ناحیه دهانی، فكی، صورتی و حتی سردردهای بسیاری در حیطه كوریكولوم تخصصی بیماری های دهان و فك و صورت است.
علیرضایی اظهار داشت: از سوی دیگر بیماران دچار انواع بیماری های سیستمیك شامل مبتلایان به دیابت، فشار خون و بیماران نیازمند درمان دندانپزشكی كه به علت مصرف داروها و یا شرایط خاص درمان دندانپزشكی آنان مخاطره انگیز هستند، در حیطه تخصصی این رشته قرار دارد.
وی تصریح كرد: از طرفی خیلی از بدخیمی های شایع مانند لوسمی و لنفوم می توانند نخستین تظاهرات را در دهان نشان دهند و در نتیجه یك دندانپزشك می تواند نخستین نفری باشد كه به تشخیص و ارجاع برای درمان این بدخیمی ها كمك نماید، ازاین رو اگر یك دندانپزشك اگاه بتواند این تظاهرات را شناسایی كند. متخصص رشته بیماری های دهان و فك و صورت مجال مناسبی دارد كه بتواند همگام با پیشرفت دانش روز از كتاب های رفرنس رشته خود بهره گیرد و بر تمام این شاخه ها مسلط باشد.
دبیر مشاورعلمی دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران افزود: این امر بدون شك نیازمند داشتن عشق به این رشته و گذاشتن زمان در جهت مطالعه و تحقیق و پژوهش زیاد در این رشته است.
علیرضایی خاطرنشان كرد: بدون شك سوار بودن بر علوم كمك درمانی روز مانند استفاده از لیزرهای مختلف در زمینه درمان ضایعات مطرح شده هم می تواند به متخصصین این رشته كمك نماید.
وی بیان داشت: كنگره های معتبر سالیانه دندانپزشكان كه در آن تمام تخصص های دندانپزشكی جهت ارائه دانش روز خود برای تبادل اطلاعات و علم روز خود گرد هم میایند بی شك بهترین فرصت برای همه همكاران عمومی و تخصصی در تمام رشته های تخصصی فراهم می سازد تا گرد هم بیایند و به مبادله علم روز و حتی موضوعات مشترك بین رشته ای بپردازند.
دبیر مشاورعلمی دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران اظهار داشت: حضور تمام همكاران در این كنگره ها بدون شك به ارتقاء دانش و حرفه و علم هنر دندانپزشكی ارزشمند و شایان تقدیر است.
دوازدهمین كنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشكان عمومی ایران ۱۹ تا ۲۲ دی ماه ۹۶ در مركز همایش های برج میلاد برگزار می گردد.

1396/09/14
11:35:19
5.0 / 5
4577
تگهای خبر: بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس