روز شمار هفته ملی بدون دخانیات اعلام گردید

روز شمار هفته ملی بدون دخانیات اعلام گردید به گزارش آرایش عروس سازمان جهانی بهداشت، شعار روز جهانی بدون دخانیات سال جاری را با عنوان ˮاجازه ندهید دخانیات، نفس شما را بگیرد ˮ (DON’T LET TOBACCO TAKE YOUR BREATH AWAY)ˮ اعلام نموده است.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، هر ساله به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ ۳۱ ماه می، اقدامات هماهنگ و گسترده ای در سراسر جهان برای تنویر افكار عمومی در مورد مضرات استعمال دخانیات انجام می شود. شعار سازمان جهانی بهداشت امسال با عنوان "اجازه ندهید دخانیات، نفس شما را بگیرد " (DON’T LET TOBACCO TAKE YOUR BREATH AWAY)" اعلام شده است.
همچنین فعالیت ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عموم مردم در مورد تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت كاهش مصرف دخانیات و همینطور خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم تمركز می یابد.

سازمان جهانی بهداشت سفارش كرده است تا بر پررنگ شدن تاثیرات مرگبار و خطرناك مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود این محصولات كه برای بسیاری ناشناخته است و پیشگیری از مصرف آن به هر شكل تاكید شود.

بنابر اعلام وبدا، بر همین مبنا با عنایت به مصادف شدن ایام هفته بدون دخانیات با ماه مبارك رمضان و پویش ملی فشار خون، از ۲۵ تا ۳۱ خرداد ماه ۹۸ بعنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار ملی "اماكن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی" تعیین و عناوین زیر بعنوان شعارهای ایام هفته در نظر گرفته شده است:

۱. شنبه ۲۵ خرداد ۹۸ " نمایندگان مجلس، حامی قوانین كنترل دخانیات"
۲. یكشنبه ۲۶ خرداد ۹۸ " مطالبه گری مردم برای جامعه عاری از دخانیات"
۳. دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ "ورزش و تفریحات سالم برای دوری از دخانیات"
۴. سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۸ "ریه سالم با دوری از دخانیات"
۵. چهارشنبه ۲۹ خرداد ۹۸ "نقش رسانه در ترویج فرهنگ كنترل دخانیات"
۶. پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸ "ساماندهی عرضه مواد دخانی ضامن اجرای قوانین"
۷. جمعه ۳۱ خرداد ۹۸ "آموزه های دینی در مقابل دخانیات"



1398/03/22
15:05:35
5.0 / 5
4197
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس