یافته جدید تحقیقاتی؛

تاثیر دیابت بر مبتلا شدن به سرطان سینه

تاثیر دیابت بر مبتلا شدن به سرطان سینه به گزارش آرایش عروس یافته ها نشان داده است دیابت نوع۲ ریسك سرطان سینه تهاجمی را در میان زنان سیاهپوست بالا می برد.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، محققان دانشگاه بوستون داده های بیش از ۵۴ هزار زن سیاهپوست را كه در ابتدای مطالعه سالم و بدون مبتلا شدن به سرطان بودند بررسی كردند. در طول ۱۸ سال مطالعه، ۹۱۴ زن مبتلا به سرطان سینه از نوع ER+ (گیرنده استروژن مثبت) و ۴۶۸ زن مبتلا به سرطان سینه از نوع ER- (گیرنده استروژن منفی) تشخیص داده شدند.
زنان مبتلا به دیابت نوع۲، ۴۳ درصد بیشتر مبتلا به سرطان سینه ER- شده بودند اما در مورد سرطان سینه ER+ هیچ افزایشی مشاهده نشد. مطالعه نشان داد افزایش ریسك سرطان ER- هیچ ارتباطی با وزن نداشت.
جولی پالمر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما هیچ ارتباطی در مورد شایع ترین نوع سرطان سینه كه نسبت به استروژن واكنش دهنده است، نیافتیم، اما برآوردها نشان داد زنان مبتلا به دیابت در معرض ریسك بالا مبتلا شدن به سرطان سینه از نوع ER- هستند كه نوع بسیار تهاجمی سرطان سینه بوده و در زنان سیاهپوست دو برابر زنان سفیدپوست شایع است. »
به گفته پالمر، «دلایل احتمالی افزایش ریسك سرطان سینه ER- در زنان سیاهپوست مبتلا به دیابت شامل التهاب مرتبط با دیابت مزمن است كه می تواند باعث تولید سرطان شود. »
 

1396/08/29
10:50:51
5.0 / 5
4669
تگهای خبر: زنان , سرطان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس