رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه:

دكتری پرستاری در كرمانشاه راه اندازی می گردد

دكتری پرستاری در كرمانشاه راه اندازی می گردد به گزارش آرایش عروس رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه از طریق اندازی مقطع PHD رشته پرستاری در استان در آینده نزدیك اطلاع داد.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، محمودرضا مرادی در مراسم بزرگداشت روز پرستار كه در سالن همایش بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به كمبود تعداد پرستاران در استان كرمانشاه، اظهار نمود: متاسفانه پرستاران ما شرایط مناسبی برای كار ندارند و باوجود میل باطنی گاها مجبورند كشیك و اضافه كار داشته باشند.
وی ادامه داد: این مسئله علاوه بر اینكه در كاهش كیفیت كار آنان اثرگذار است، مشكلات روحی و روانی هم برای آنها درپی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در ادامه مشكلات درآمدی و معیشتی را از اصلی ترین مشكلات پرستاران استان عنوان نمود و اظهار داشت: با اتفاقاتی هم كه در ماه های اخیر در حوزه ارز رخ داد و گرانی و تورم هایی كه بوجود آمد، دانشگاه ها و درصدر آن بیمارستان ها گرفتار كمبودهای مالی شده اند، چراكه نه تنها درآمدهای آنان كاهش داشته، بلكه هزینه هایشان هم افزایش یافته است. علیرغم این محدودیت مالی اگر اعتباری به دانشگاه اختصاص یابد، همواره بخش نیروی انسانی بخصوص پرستاران را مورد توجه قرار می دهیم تا باانگیزه فعالیت كنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه والای پرستاران در جامعه، افزود: پرستاران قشری زحمتكش، بااستقامت و صبور هستند و مردم باید سختی كار آنها را درك كنند و برایشان احترام قائل باشند. همینطور مسئولین هم باید برای ارتقای شغلی، رفع مشكلات و افزایش دانش و مهارت این قشر كوشش كنند.
مرادی در ادامه اظهار داشت: بر مبنای منشور اخلاق بین المللی جلوگیری از بیماری ها، اشاعه سلامتی، بازسازی و حفظ سلامت، كاهش درد و حراست از زندگی و كرامت انسانی بعنوان پنج وظیفه اصلی پرستار مشخص شده است.
وی افزود: همینطور پرستار باید متعهد، خلاق، توانا در برقراری ارتباط با بیماران، دارای نگرش صحیح، وجدان كاری و امانت دار و راز دار و... باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان تاریخچه ای از پرستاری، قدمت آنرا همزمان با تاریخ حكمت، طبابت و پزشكی دانست و اظهار نمود: نخستین نوشته های تاریخی كه در آن در مورد پرستاری مطالبی عنوان شده، مربوط به ۱۷۵۰ سال پیش از میلاد - قوم بابل- است.
وی ادامه داد: رشته پرستاری مدرن برای نخستین بار در قرن ۱۹ در آلمان افتتاح شد و بعدها آمریكا و دیگر كشورها همچون ایران آنرا راه اندازی كردند.
مرادی همینطور با اشاره به اینكه نخستین آموزشگاه پرستاری عالی در كرمانشاه در سال ۱۳۴۴ راه اندازی گردید، عنوان كرد: درحال حاضر دو دانشكده پرستاری در شهر كرمانشاه و سنقر داریم و بزودی هم مقطع PHD پرستاری را در استان راه اندازی خواهیم كرد.




1397/10/28
20:33:51
5.0 / 5
4629
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پرستاری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس