بی اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود

بی اطلاعی 50 درصد افراد مبتلا به افسردگی از بیماری خود آرایش عروس: مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی اظهار داشت: باید تابو و انگ بیماری افسردگی در جامعه شكسته شود.


«زهرا یوسف نژاد» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: یكی از عللی كه باعث می گردد تا افراد افسرده برای درمان به مراكز درمانی رجوع نكنند انگ بدی است كه بر روی آن قرار داده شده است.
وی ادامه داد: متأسفانه این تابو و انگ در شهرهای كوچك تر، بزرگتر می گردد و درمان افسردگی در این مناطق دشوارتر می گردد.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی افزود: عواملی چون سرخوردگی، اختلالات هورمونی و... سبب می گردد كه فرد دچار مشكل اختلال روانی و افسردگی شود و زمانی كه انگ بد از روی بیماری افسردگی برداشته شود، شخص بیمار با مشاهده عواملی چون عدم لذت بردن و احساس غم به مركز درمانی رجوع خواهد نمود.
یوسف نژاد با بیان این كه متأسفانه به دلیل مشكل مذكور 50 درصد بیماران افسرده آگاه نیستند كه از افسردگی رنج می برند، اظهار نمود: عدم درمان این مشكل سبب می گردد تا مشكلات بزرگ تری چون گرایش به سمت اعتیاد، مبادرت به خودكشی و... به وجود آید.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این كه بعضی از افراد به دلیل از دست دادن عزیزان خود در معرض بیماری اختلالات روانی قرار می گیرند، خاطرنشان كرد: حمایت های اجتماعی از این افراد باعث می گردد تا آنها هرچه سریع تر بهبود یابند.
وی توضیح داد: هر اتفاقی یك دوره بحران دارد و اگر اجازه داده شود كه فرد دوره بحران را بگذراند، دوباره به حالت عادی خود بازخواهد گشت.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشكی خراسان شمالی خاطرنشان كرد: نداشتن مهارت های زندگی یكی از علل بروز افسردگی در كشور و در این استان است.
به قول وی، افرادی بیشتر دچار افسردگی می شوند كه بیشتر نگرش و دیدگاه های منفی دارند.



1397/08/27
14:46:14
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: بیمار , بیماری , پزشك , پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس