محققان می گویند؛

تاثیر یائسگی بر ابتلای زنان به آلزایمر

تاثیر یائسگی بر ابتلای زنان به آلزایمر به گزارش آرایش عروس كاهش سطح استروژن در زنان در طول یائسگی باعث تغییرات متابولیك در مغزشان می گردد كه ممكن است ریسك بیماری آلزایمر را در آنها بالا ببرد.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، به قول دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه كورنل آمریكا، كاهش سطح هورمون سبب كاهش یك عنصر كلیدی عصبی در مغز زنان می گردد كه خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را در آنها افزایش می دهد.
این یافته ها در مورد هورمون جنسی زنان می تواند به ایجاد اقدامات اولیه كمك كند.
لیزا موسكانی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان داده است كاهش استروژن در دوره یائسگی تنها باعث از بین رفتن قدرت باروری نمی شود. بلكه به معنای از بین رفتن عنصر محافظ عصبی در مغز زنان و صدمه پذیری بیشتر آنان در مقابل پیری مغز و بیماری آلزایمر است. »
این كاهش در میزان استروژن همینطور سبب تغییر در "واكنش گرسنگی" در سلول های مغزی می شود؛ یك حالت متابولیك كه در كوتاه مدت سودمند است، اما در بلند مدت می تواند مضر باشد.
یافته ها همینطور نشان داده است كه حجم ماده خاكستری (سلول های مغزی) و ماده سفید (دسته های فیبر عصبی) در مناطق مغزی زنان كه به شدت در آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرند، هم كاهش می یابد.
به گفته موسكانی، «ما فورا باید این مشكلات را حل كنیم، زیرا هم اكنون، ۸۵۰ میلیون زن در سراسر جهان وارد دوره یائسگی شده اند یا در حال ورود به این دوره هستند. »
به گفته محققان، عرضه ملاحظات پزشكی به زنان در دهه ۴۰ عمرشان و پیش از بروز هرگونه علائم عصبی یا مربوط به غدد درون ریز، می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری كند.
زنان برای محافظت از فعالیت مغز و میتوكندری همراه با شیوه های حفظ سطح استروژن نیاز به برخی آنتی اكسیدان ها دارند.
محققان گفتند ورزش و غذاهای غنی از آنتی اكسیدان ها، مانند دانه كتان، می تواند تولید استروژن را افزایش دهد.
 

1396/07/21
15:47:42
5.0 / 5
5380
تگهای خبر: بیماری , سلامت , ورزش , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس