یافته محققان سوئدی؛

ارتباط استفاده از ماشین ظرفشویی و ابتلای كودكان به آلرژی

ارتباط استفاده از ماشین ظرفشویی و ابتلای كودكان به آلرژی به گزارش آرایش عروس محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد احتمال می دهند كه استفاده از ماشین ظرفشویی سبب بروز آلرژی، اگزما و آسم در كودكان می شود.


به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، مطالعات نشان می دهد كه علائم آلرژی در كودكانی كه در منازلشان ظروف با دست شسته می شود، بسیار كمتر است. هنوز دلیل قطعی این مورد مشخص نمی باشد، ولی احتمال داده می شود كه قرص یا پودر استفاده شده و هوای مرطوب داخل ماشین ظرفشویی سبب بروز آلرژی می شود. یكی دیگر از نظریه های مطرح شده در این رابطه، فرضیه بهداشت است. این فرضیه می گوید كه سیستم ایمنی افرادی كه در معرض میكروب ها و ویروس ها قرار دارند، قوی تر است؛ چونكه در بدن آنان میكروارگانیسم های بیشتری وجود دارد. مطالعات نشان می دهد كه شستن ظروف به وسیله ماشین ظرفشویی، سبب از بین بردن تمام میكروارگانیسم ها می شود. درصورتیكه شستن ظروف با دست، سبب نابودی تمام میكروب ها نمی شود؛ ازاین رو كودكانی كه از ظروف شسته شده توسط ماشین استفاده می نمایند، بیشتر مستعد مبتلا شدن به بیماری هستند.

محققان اعتقاد دارند كه بزرگترین اثر محافظتی روی سیستم ایمنی، تا پیش از ۶ ماهگی اتفاق می افتد، حال چنانچه برای كودك از ظروف شسته شده در ماشین ظرفشویی استفاده گردد و كودك توسط شیر مادر تغذیه شود، میزان میكروب های وارد شده به بدن كودك خیلی كم است و این مورد سبب تضعیف سیستم ایمنی می شود.

تحقیق دیگری كه در سال ۲۰۱۱ در انگلیس انجام شد، نشان داد كه ۶۲ درصد از ماشین های ظرفشویی آزمایش شده، حاوی قارچ های بیماری زا بودند و این موضع هم می تواند منجر به بروز آلرژی شود.

1398/04/03
14:00:32
5.0 / 5
4220
تگهای خبر: بدن , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس