محققان پی بردند؛

تمرینات سخت ورزشی می تواند موجب ایجاد گرگرفتگی شود

تمرینات سخت ورزشی می تواند موجب ایجاد گرگرفتگی شود آرایش عروس: در دوران یائسگی، خیلی از بانوانی که وزن اضافه می کنند برای تمرینات شدید به باشگاه می روند، اما تحقیقات جدید نشان میدهد که ورزش شدید در ایجاد عارضه جانبی گُرگرفتگی نقش دارد.



به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند که ورزش کردن شدید امکان دارد خطر گرگرفتگی را افزایش دهد.
افزایش شدید فعالیت بدنی احتمال گرگرفتگی عینی و ذهنی را به ترتیب ۳۱ و ۳۳ درصد افزایش داد.
دکتر «استفانی فاوبیون»، مدیر پزشکی انجمن یائسگی، اظهار داشت: «این مطالعه ارتباط بین افزایش فعالیت بدنی و گرگرفتگی های ذهنی و عینی بعدی را در هر دو دوره بیداری و خواب نشان داده است.»
در همین حال، دما تنها یک عامل مؤثر در گرگرفتگی ذهنی هنگام خواب بود که خطر ابتلاء به آنرا تا ۳۸ درصد افزایش داد.
فاوبیون اضافه کرد: «از آنجاییکه دما در طول خواب بر احتمال گرگرفتگی تاثیر می گذارد، تغییراتی مانند استفاده از پتو و لباس های خواب سبک تر و همینطور خنک تر نگه داشتن دمای اتاق امکان دارد به کاهش گرگرفتگی شبانه کمک کند».
به گفته محققان، گرگرفتگی یکی از شایع ترین علایم یائسگی است که ۸۰ درصد زنان آنرا تجربه می کنند. مطالعات قبلی نشان داده اند که کاهش سطح استروژن سبب ایجاد تغییراتی در هیپوتالاموس می شود که دمای بدن را کنترل می کند.
در حالی که ورزش فواید بسیاری برای سلامتی و تندرستی دارد، همینطور می تواند دمای بدن را افزایش دهد و بعنوان عامل اصلی گرگرفتگی مشکوک است.
تحقیقات جدیدتر نشان داده است که انجام فعالیت بدنی بیشتر از حد معمول در یک روز با گزارش های بیشتر از گرگرفتگی مرتبط می باشد.
محققان نوشتند: «این داده ها از این فرض حمایت می کنند که حداقل در ماه های غیر تابستان، فعالیت بدنی و دمای محیط گرم تر در طول خواب با گرگرفتگی مرتبط می باشد. این نتایج نشان داده است که افزایش شدید فعالیت بدنی در طول روز امکان دارد با گرگرفتگی همراه باشد؛ با این وجود، فعالیت بدنی فواید بی شماری برای سلامتی دارد و زنان نباید در میانسالی از تحرک بدنی منصرف شوند.»

1403/03/18
00:53:11
5.0 / 5
234
تگهای خبر: بدن , پزشك , پزشكی , زنان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس