معاون فنی مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت تاكید كرد؛

تاثیر خریدهای اینترنتی در كاهش شیوع ویروس كرونا

تاثیر خریدهای اینترنتی در كاهش شیوع ویروس كرونا آرایش عروس: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، بر نقش خریدهای اینترنتی در کاهش شیوع بیماری کرونا تاکید نمود.


به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، محسن فرهادی، گفت: با توجه به این که وارد ماه اسفند می شویم، در این ماه مردم بطور سنتی برای خرید وسایل و ملزومات به بازار و اماکن خرید می روند. باتوجه به مصوبه هفته گذشته ستاد ملی کرونا، تسهیلاتی در این زمینه مصوب شده و برای سال نو، تمهیدات جدید دیده شده است. وی افزود: در کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور بحث های متفاوتی مطرح شده و با توجه به این که این کمیته ذیل ستاد ملی کرونا است، در اتاق اصناف و وزارت صمت بعنوان یک ماموریت ویژه، به آنها اعلام شده که با راه اندازی سایت های مختلف و پشتیبانی از سایت های خرید و فروش الکترونیک، تمهیداتی را در نظر بگیرند که مردم بدون حضور در پاساژها و فروشگاه ها بتوانند مایحتاج خودرا خرید کنند. فرهادی اشاره کرد: البته در خیلی جاها نان، میوه و ارزاق عمومی را هم می توان با پیک و بطور الکترونیکی خرید کرد اما این مسئله هنوز در جامعه گسترش نیافته است و گسترش این مسئله به دو صورت امکانپذیر است. وی اظهار داشت: مسئله اول که ارتباط موضوعی با وزارت بهداشت دارد، این است که تسهیلاتی باید ایجاد شود که مردم با دسترسی های راحت و الکترونیک بتوانند سفارشات خودرا انجام دهند. مسئله دوم که سفارش و پیشنهاد ما است ولی ماموریت ذاتی وزارت بهداشت نیست، این است که خرید اینترنتی و الکترونیک را می توان با تخفیف هایی حتی ارزان تر از خرید حضوری ارائه داد که مردم بجای اینکه حضوری به مراکز خرید مراجعه کنند، بتوانند با تخفیف های خوب، اقلام را دریافت نمایند. نباید اینطور باشد که خرید اینترنتی برای مردم گران تر شود. فرهادی اظهار داشت: وزارت بهداشت اهمیت خریدهای اینترنتی را در دستور کار پیگیری با اولویت خود قرار داده و در نظر داریم ابتدای هفته مکاتبات جدی در این زمینه را با وزارت صمت، اتاق اصناف و تمام دستگاه های مرتبط داشته باشیم که این کار را برای اسفند ماه انجام دهند. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: خرید اینترنتی دو سود مهم دارد یکی اینکه کمک می نماید که از تراکم جمعیت شهرها به سبب تردد، کاسته شود و دوم اینکه کمک می نماید واحدهای صنفی کسب وکار خودرا در این روزهای کرونائی داشته باشند. وی اظهار داشت: اگر شرایط بیماری تغییر نمود و تعداد افراد مبتلا افزایش یافت و شهرها از آبی به زرد و از زرد به نارنجی تبدیل شد و مجبور شدیم پاساژی را ببندیم، واحدهای صنفی تعطیل نشوند و حداقل بتوانند بطور اینترنتی به فعالیت خود ادامه دهند و عملاً معیشت اقتصادی لطمه نمی خورد و تاب آوری اجتماعی هم بالا می رود. وی اظهار داشت: از شروع سال تا الان پلت فرم های مختلفی برای خرید اینترنتی فعال شده اند و ما نیز تسهیلات ویژه ای برای آنها گذاشته ایم و اصلی ترین آن این بوده که در همه جا با خرید الکترونیکی موافقت کرده ایم اما هنوز تعداد این پلت فرم ها و فروشگاه های اینترنتی کافی نیست. فرهادی اضافه کرد: زمانی کفایت این مراکز را می توانیم به چشم ببینیم که وقتی وارد شهرهای بزرگ می شویم شاهد ازدحام جمعیت در پاساژها نباشیم. باید سیستم های الکترونیک و فروش های آنلاین بتوانند جمعیت خریدار را تحت کنترل قرار دهند و حجم خرید آنها را پاسخ دهند ضمن اینکه سود اقتصادی را هم برایشان داشته باشد. البته برنامه های حمایتی در این زمینه برعهده وزرات صمت، جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و به خصوص وزارت ارتباطات است که بستر اینترنتی را فراهم آورد. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اشاره کرد: در اقدام اول وزارت بهداشت در تمامی جلسات و در تمامی پروتکل های بهداشتی، سیستم خرید الکترونیکی و اینترنتی و مجازی را سفارش کرده است و گفته است که بجای اینکه واحد صنفی را تعطیل کنید، فروش را مجازی و الکترونیکی کنید. حتی در بدترین شرایط بحرانی یعنی شرایط قرمز کرونائی هم سیستم الکترونیک می تواند برقرار باشد برای اینکه ارتباطات افراد کاهش پیدا می کند. وی اشاره کرد: ما به مردم سفارش می نماییم تا جایی که ممکنست در خانه بمانند و تغییر رنگ شهرها را دلیل برای اتمام بیماری ندانند، برای اینکه ما ویروس در گردش را همچنان در کشور داریم. درست است مرگ و میر ما کاهش یافته ولی مرگ بین ۵۰ تا ۸۰ نفر در روز همچنان رقم بالایی است بدین سبب مردم باید عادت به خرید کردن مجازی و اینترنتی سوق داده شوند. هرچند خیلی از خانواده ها هم هستند که هم اکنون از این طریق خریدهای خودرا انجام می دهند. فرهادی اظهار داشت: شرایط اساسی برای خریدهای اینترنتی نباید فراموش شود، یعنی بستر الکترونیک باید فراهم گردد اما با تخفیف های ویژه و ارزان تر از خرید حضوری هم مهمست و ما این مسئله مهم را بطور مکتوب آماده کرده ایم و به وزارت صمت ارسال خواهیم کرد. بخش خصوصی اگر مشتری بیشتری داشته باشد، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و برای مردم هم اقتصادی تر است که بجای صرف هزینه بنزین و رفت و آمد بتوانند با پیک و پست خریدهای اینترنتی خودرا از فروشگاه های اینترنتی معتبر انجام دهند.


منبع:

1399/12/03
12:23:07
0.0 / 5
358
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس