سخنگوی وزارت بهداشت مطرح كرد

تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن

تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن به گزارش آرایش عروس سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تفاوت دنیای بعد از كرونا با پیش از آن، اظهار داشت: روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در میان مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در میان مردم كه در رگ های جامعه توسعه می یابد و رگ ها را می بندد، نقش و رسالت خودرا انجام دهند.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری، در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که به صورت آنلاین و با موضوع تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی ها، برگزار شد، اظهار نمود: متفاوت می باشد. در این شرایط جدید روابط عمومی ها باید با بهره گیری از شیوه های جدید و نوآورانه برای تغییر نگرش، باور و رفتار مردم در مقابله با کرونا طرحی نو دراندازند.

وی ادامه داد: موضوع این سمینار تاثیر کرونا بر عملکرد روابط عمومی است. چند ماهی است که کرونا خیلی از ساختارهای اجتماعی و اقتصادی را دگرکون کرده و بیش از همه ارتباطات مردم را تحت تاثیر قرار داده و ارتباطات جامعه پزشکی با مردم، ارتباطات حکومت با مردم، ارتباطات رسانه ها با مردم و ارتباطات مردم با مردم را گرفتار تغییر کرده است.

وی افزود: نظام های سلامت در بحران کووید۱۹ راهی جز برقراری ارتباط موثر با مردم ندارند، روابط عمومی ها با پدیده نویی مواجه گشته اند که همه را غافلگیر کرده است، بدین سبب باید ما هم با شیوه های جدید با مردم ارتباط برقرار نماییم تا بتوانیم اثربخش باشیم و مردم را اقناع نماییم.

وی اظهار داشت: در وضعیت نگران کننده کنونی که بیماری کووید۱۹ جان مردم را به خطر انداخته برقراری ارتباط موثر با مردم و ارائه اطلاعات درست و آگاهی بخش برای پیش گیری از این بیماری بسیار ضروری می باشد، طولانی شدن این پدیده در این ایام روابط عمومی ها را هم تحت تاثیر قرار داده، در عین حال فرصتی فراهم نموده تا روابط عمومی ها هم فراتر از تبلیغات و ارائه عملکرد سازمان یا یک شخص برای ارتقای جایگاه روابط عمومی گام های جدیدی بردارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد: با گذشت ماه ها از اپیدمی کرونا هنوز دانسته های ما درباره این بیماری در مقابل نادانسته های ما در کل جهان بسیار ناچیر است و البته انتشار اطلاعات نادرست بوسیله رسانه ها به مردم نیز مشکل بزرگی است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. روابط عمومی ها باید با سرعت، دقت و صراحت برای اعتمادسازی در میان مردم با هوشمندی و هنرمندی از انتشار شایعات نادرست در میان مردم که در رگ های جامعه توسعه می یابد و رگ ها را می بندد، نقش و رسالت خودرا انجام دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد: اصلاح این رویه و افزایش اثربخشی روابط عمومی ها در این راه کاری نیست که یک شبه صورت گیرد، بحران کرونا نیز آخرین بحرانی نیست که با آن مواجه هستیم. باید از تجارب گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه های جدیدی طراحی نماییم.

لاری اضافه کرد: وزارت بهداشت از شروع اپیدمی کرونا و حتی پیش از آن برای پیش گیری از بیماریها و آموزش شیوه های صحیح مقابله با ویروس اقدام نموده و اطلاع رسانی گسترده ای انجام داده است که شامل برگزاری نشست های خبری متعدد، تقویت ارتباط با رسانه ها و اقدامات فرهنگی و هنری است، اما هنوز راه درازی در پیش داریم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: جهان امروز با پیش از کرونا تفاوت پیدا کرده است، کرونا روی همه ابعاد زندگی بشر تاثیر گذاشته است. امیدوارم با تمرکز بر نحوه درست مقابله با این ویروس برای اقناع مردم و تغییر نگرش و باور مردم همکاری کنیم؛ بطوریکه این تغییر نگرش و باور به تغییر رفتار در جامعه در راه پیشگیری و سلامت حرکت نماید.

گفتنی است، بعد از سخنرانی دکتر لاری در شانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، مراسم اعطای نشان های ویژه و لوح سپاس مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران و کارشناسان برتر روابط عمومی و حامیان، برگزار شده و نشان ویژه ارتباطات رسانه ای اثربخش به دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعطا شد.




منبع:

1399/08/21
14:20:41
5.0 / 5
257
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس