عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی هشدار داد؛

ماجرای عرضه مواد دخانی با اسانس های خاص

ماجرای عرضه مواد دخانی با اسانس های خاص آرایش عروس: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، با اشاره به ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری، نسبت به استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص در مواد دخانی اخطار داد.


به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر، غلامرضا حیدری، با اشاره به ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری، اظهار داشت: استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص که جهت استفاده جوانان در تنباکو و محصولات نیکوتین به کار می رود، مانند انواع طعم های گیلاس، آدامس بادکنکی و آب نبات که عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف، موجب می شود که افراد خطرات مربوط به سلامت را دست کم بگیرند. وی با اعلان اینکه شعار هفته ملی بدون دخانیات نیز در کشور ما «محافظت از سلامت عمومی در مقابل ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا» انتخاب شده است، اضافه کرد: آگاه سازی افکار عمومی درباره مضرات استعمال دخانیات و افزایش آگاهی عمومی، خصوصاً جوانان، در مورد تأثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همین طور خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم از مهم ترین اهداف اختصاص روز یا هفته ای با نام عاری از دخانیات است. حیدری با اعلان اینکه افزایش آگاهی عمومی در مورد تأثیرات مخرب ترفندها و روش های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی اهمیت ویژه ای دارد اشاره کرد: باید خانواده ها و جوانان و خصوصاً بانوان با روش های اغوا کننده و فریبکاری های صنایع دخانی که با هدف جذب آنان برنامه ریزی و اجرا می شود آشنا گردند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه اشاره کرد: باید دانش و آگاهی جوانان در مورد اهداف و روش های صنایع دخانی برای آشنایی نسل های فعلی و آینده در مورد محصولات دخانی جدید و نیکوتین ارتقا یابد. وی ادامه داد: قدرتمند کردن افرادی که می توانند برای محافظت و دفاع از جوانان در مقابل ترفندهای صنایع دخانی در خانه، اجتماع و مدرسه شبکه های اجتماعی تأثیر گذار باشند نیز از ضروریات است. حیدری با اشاره به ترفندهای صنایع دخانی برای جذب مشتری توضیح داد: استفاده از طعم دهنده های جذاب و اسانس های خاص که جهت استفاده جوانان در تنباکو و محصولات نیکوتین به کار می رود، مانند انواع طعم های گیلاس، آدامس بادکنکی و آب نبات که عاملی است برای ترغیب جوانان به مصرف، موجب می شود که افراد خطرات مربوط به سلامتی را دست کم بگیرند و آغاز به مصرف این محصولات کنند. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اضافه کرد: طرح های براق و محصولات جذاب که حمل آنها نیز بسیار آسان بوده از دیگر ترفندهای فریبکارانه محصولات دخانی است. رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همین طور از تبلیغ محصولات جایگزین بعنوان «کم خطر و کم آسیب» یا «پاک تر» بجای سیگارهای معمولی توسط شرکت های تولید کننده محصولات خانی آگاهی داد و اضافه کرد: حمایت های مالی و معنوی صنایع دخانی از برگزاری مسابقات و حمایت افراد مشهور از برندهای خاص برای تبلیغ محصولات دخانی و نیکوتینی و بازاریابی در نقاط فروش در فروشگاه های بزرگ که معمولاً محصولات دخانی را در نزدیکی محصولاتی مانند شیرینی، تنقلات یا نوشابه که برای کودکان و نوجوانان جذاب هستند قرار می دهند از دیگر ترفندهای این صنعت است. بگفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نظر گرفتن حق بیمه برای فروشندگان و اطمینان از اینکه محصولاتشان را در معرض نمایش و دید کودکان و جوانان قرار می دهند از دیگر مواردی است که باید از طرف متولیان مورد توجه قرار بگیرد. وی اقداماتی نظیر فروش سیگارهای نخی و سایر محصولات دخانی و نیکوتین در نزدیکی مدارس، که دسترسی کودکان به دخانیات و نیکوتین را برای دانش آموزان ارزان و آسان می کند را مورد انتقاد قرار داد و اشاره کرد: هر گونه بازاریابی غیرمستقیم محصولات دخانی بوسیله فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و نمایش های خانگی و پخش آنلاین که سبب گسترش مصرف شود، اثرات مخرب دارد که بر نسل آینده جبران نشدنی است. حیدری در ادامه لزوم اجرای برخی قوانین همانند اجرای مقررات محدود کننده دسترسی و بازاریابی برای کودکان خصوصاً مقررات منع فروش و تبلیغات محصولات دخانی در نزدیکی مدارس را مورد تاکید قرار داد. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اقدامات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف کاهش و کنترل مواد دخانی، اشاره کرد: ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی درباب آموزش و بستر سازی مناسب برای جلوگیری از عرضه مواد دخانی خصوصاً قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شناسایی خواربار فروش ها، سوپر مارکت های و سایر اماکن فاقد عاملیت فروش که مبادرت به فروش و توزیع مواد دخانی می کنند و در ادامه صدور اخطار کتبی و در صورت تکرار ارسال پرونده تخلف آنها به دادسرا همچون این اقدامات است.

1399/03/09
10:17:39
5.0 / 5
1133
تگهای خبر: آنلاین , بیمار , بیماری , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس