3 سفارش مهم برای سلامت قلب زنان

3 سفارش مهم برای سلامت قلب زنان به گزارش آرایش عروس بررسی ها حاكی از افزایش هشداردهنده موارد حمله قلبی در بین زنان جوان است كه این مورد اهمیت توجه به سلامت این عضو حیاتی بدن را برای آنها ضروری می سازد.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن قلب آمریكا در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۱ درصد از موارد بستری شدن در بیمارستان ها و مراكز درمانی مربوط به زنان ۳۵ تا ۵۴ ساله بوده و این درحالیست كه این آمار در سال ۱۹۹۵ حدود ۲۱ درصد گزارش شده است.
گزارش ها نشان می دهد: باآنكه بیماری قلبی اغلب مشكلی مردانه تلقی می شود اما حملات قلبی در این بازه زمانی در بین مردان جوان تر كاهش پیدا كرده است.
در این گزارش محققان خواهان آن شدند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با شاخص های خطرزایی همچون فشار خون بالا و دیابت كه زنان جوان با آن روبرو هستند در نظر گرفته شود.
همینطور استرس می تواند بر سلامت قلب اثر بگذارد چونكه مغز نمی تواند تفاوت بین انواع فیزیكی و روانی استرس را تشخیص دهد. به قول محققان آمریكایی هر دو نوع استرس باعث افزایش ترشح هورمون های آدرنالین و كورتیزول شده و ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد.
به گزارش آرایش عروس به نقل از هرالد تریبیون، حالا این مورد مطرح است كه زنان جوان مستعد فشار خون بالا و استرس باید چه نكاتی را رعایت كنند؟
با پزشك معالج خود مشورت كنید
محققان به زنان سفارش می كنند با پزشك خود صادق باشند. افراد نباید از بازگو كردن احساس اضطراب خود، نگران باشند و احساس شرمندگی كنند. همینطور پزشكان باید توجه داشته باشند بیماران به كمك آنان نیاز دارند و به بیماران اطمینان دهند افسردگی و اضطراب از بیماری های قابل درمان هستند.
ذهن آگاهی یا حضور در لحظه را تمرین كنید
مدیتیشن و تمرین ذهن آگاهی و كاهش استرس كمك می نماید تا ذهن از منطقه خطر بیرون برود، ترشح هورمون های آدرنالین و كورتیزول افزایش پیدا نكند و از میزان ضربان قلب و فشار خون كاسته شود. به قول محققان كنترل آنچه كه در اختیار ما نیست منبع اصلی استرس در خیلی از افراد بشمار می رود. همینطور این تمرین كمك می نماید تا موارد استثنا را كنترل نماییم و آگاه باشیم كه میزانی از استرس غیر قابل اجتناب است و می تواند گاهی اوقات مثبت باشد.
ورزش كنید و فعالیت بدنی داشته باشید
بررسی ها نشان داده است افرادی كه فعالیت بدنی كافی دارند میزان كمتری از فشار خون بالا را تجربه می كنند. فواید جسمی ورزش كردن مستقیماً با كاهش استرس مرتبط می باشد. هنگام ورزش كردن و فعالیت جسمی با كاهش سطح هورمون های استرس شامل آدرنالین و كورتیزول از فشار خون هم كم می شود.



1398/03/13
14:58:14
5.0 / 5
16
تگهای خبر: استرس , بدن , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس