۱۰ خوردنی مفید برای كنترل قند خون

۱۰ خوردنی مفید برای كنترل قند خون آرایش عروس: اگر به دیابت مبتلا هستید، می توانید گزینه های خوشمزه و غافلگیر كننده ای در آشپزخانه خود بیابید كه به تنظیم قند خون تان كمك می كنند.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، كلید تنظیم قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت، داشتن برنامه غذایی مناسب این بیماری است.
در ادامه به نقل از سایت تخصصی "ان دی تی وی"، لیستی از انتخاب های مناسبِ افراد مبتلا به دیابت برای افزودن به رژیم غذایی شان آورده شده است:
۱) انواع حبوبات: همه انواع حبوبات شامل عدس، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، لوبیا سیاه یا نخود، شاخص گلوكز (شاخص گلیسمی) پایینی دارند و این بدان معناست كه كربوهیدرات موجود در خودرا به تدریج آزاد می كنند. از همین رو احتمال افزایش قند خون سپس مصرف آنها بسیار پایین است. برمبنای یك مطالعه اخیر، مصرف روزانه یك فنجان حبوبات به مدت سه ماه بعنوان قسمتی از رژیم غذایی كم گلیسمی، سطوح هموگلوبین گلیكوزیله را تا ۵۰ درصد می كاهد.
۲) سیب: خیلی از افراد تصور می كنند هیچ میوه ای در رژیم غذایی افراد دیابتی وجود ندارد اما این تصور اشتباه است. میوه هایی هم چون سیب كه شاخص گلیسمی پایینی دارند را می توان در رژیم غذایی دیابتی مصرف كرد. خوردن روزانه یك سیب مزایای دیگری باز دارد چونكه سیب حاوی فیبر بالا و ویتامین C بوده و فاقد چربی است. هم چنین نیاز به گفتن این نكته نیست كه میان وعده ای راحت و قابل حمل شمرده می شود. می توانید سیب را به صورت خام بخورید یا با دارچین پخته و میان وعده ای گرم تهیه كنید.
۳) پودرهای مخصوص دیابت: بعضی روزها تصمیم گیری برای انتخاب یك خوردنی مناسب می تواند كار دشواری باشد. اما برخی پودرهای آماده در بازار وجود دارد كه حاوی كربوهیدرات هایی است كه به آرامی هضم و جذب می شوند تا به كاهش قند خون كمك كنند و از این رو برای دیابت مناسب هستند. این پودرها معمولا در هر وعده كمتر از ۲۳۰ كالری دارند. در صورتیكه این پودرها را همیشه به همراه داشته باشید، می توانید در هر زمان آنرا با آب مخلوط كرده و میان وعده ای سالم و ایمن داشته باشید.
۴) بادام: این نوع از آجیل سرشار از منیزیم است كه می تواند به بدن شما كمك نماید تا انسولین خودرا بطور موثرتری مصرف نماید. در صورت امكان روزانه حدود ۲۳ دانه بادام كامل را به رژیم غذایی خود اضافه كنید كه حدود ۲۰ درصد از نیاز شما به ماده معدنی منیزیم كه متعادل كننده قند خون است را تامین می كند. علاوه بر این آجیل هایی مانند بادام سرشار از اسیدهای چرب تك زنجیره ای اشباع نشده، پروتئین و فیبر زیاد هستند كه آنها را به میان وعده ای مناسب برای افراد دیابتی تبدیل می كند. می توانید بسته های كوچك ۳۰ گرمی بادام آماده كنید تا روزانه یكی از آنها را مصرف كنید.
۵) اسفناج: هر فنجان از این برگ سبز پخته شده ۲۱ واحد كالری دارد و سرشار از منیزیم مفید برای قند خون و فیبر است. می توانید اسفناج را به صورت خام، تفت داده با روغن زیتون یا پخته یا مخلوط با دیگر سبزیجات مصرف كنید. هم چنین می توانید مشتی از برگ های كوچك اسفناج را به اسموتی خود اضافه كرده یا از آن به جای كاهو در سالاد استفاده كنید.
۶) دانه چیا: ممكن است شنیده باشید كه كنترل یا كاهش وزن یكی از بهترین راه هایی است كه می توانید برای بهبود سطح قند خون خود انجام هید. دانه چیا از خوردنی هایی است كه در این زمینه به شما كمك می نماید. در یك مطالعه اخیر مشخص شد افراد دیابتی كه برای شش ماه روزانه حدود ۳۰ گرم از دانه چیا را به رژیم غذایی با محدودیت كالری خود اضافه می كنند سپس مدتی با كاهش حدود دو كیلوگرمیِ وزن و حدود چهار سانتی متری از دور كمر خود روبه رو می شوند. علاوه بر آن این دانه ها سرشار از فیبر بوده و حاوی پروتئین و ۱۸ درصد از میزان مورد نیاز كلسیم مصرفی فرد است. برای مصرف این دانه ها می توانید یك چهارم از یك فنجان دانه چیا را با یك فنجان شیر یك درصد چربی یا فاقد چربی و نیمی از یك فنجان از میوه های برش زده مخلوط كرده و آنرا شب در فریزر قرار داده و بامداد برای صبحانه میل كنید.
۷) بلوبری: بلوبری حاوی تركیباتی است كه ثابت شده به كاهش خطر بیماری های قلبی و بهبود چگونگی استفاده بدن از انسولین كمك می نماید. یك مطالعه اخیر نشان داد مصرف روزانه حدود دو فنجان بلوبری، حساسیت به انسولین را در افراد مقاوم به انسولین و با اضافه وزن بهبود می بخشد. بلوبری هم چنین یك منبع عالی فیبر و سایر مواد مغذی مانند ویتامین C و آنتی اكسیدان ها است. می توانید یك فنجان بلوبری به اسموتی خود اضافه كنید یا نیمی از یك فنجان بلوبری تازه یا منجمد را با یك قاشق سر صاف از ماست بدون شیرینی مخلوط كرده و میل كنید.
۸) بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر تنها برای قلب شما مفید نیست بلكه غذایی است كه به كنترل قند خون باز كمك می نماید. بلغور جو دوسر و جوی پرك باز مانند سیب شاخص گلیسمی پایینی دارند. اما باید توجه كرد كه بااینكه بلغور جو دوسر و جوی پرك به سبب فرآوری شدن شاخص گلیسمی پایینی دارند اما جوهای فرآوری نشده شاخص گلیسمی بالایی داشته و برای قند خون مناسب نیستند. می توانید بلغور جو دوسر یا جوی پرك را با ادویه ماسالا پخته یا همراه با بلوبری طبخ كرده و بعنوان صبحانه ای گرم میل كنید.
۹) زردچوبه: این ادویه طلایی حاوی كوركومین است. این ماده می تواند به حفظ سلامت پانكراس كمك كرده و از تبدیل پیش دیابت به دیابت نوع ۲ جلوگیری كند. محققان طی یك مطالعه به مدت ۹ ماه به بعضی از شركت كنندگان مطالعه روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم مكمل كوركومین و برخی دیگر از دارونماها را دادند. در نهایت ۱۶ درصد از افرادی كه دارونما استفاده می كردند به دیابت مبتلا شدند، این در شرایطی است كه هیچ یك از افرادی كه مكمل كوركومین مصرف می كردند به این بیماری مبتلا نشدند. این مطالعه چگونگی تاثیر ادویه ای قدیمی مانند زردچوبه را بر بهبود حساسیت افراد به انسولین مشخص كرد. می توانید ادویه كاری خودرا با میزان مناسبی از زردچوبه مخلوط كنید و این ادویه را روزانه در غذاهای خود استفاده نمایید.
۱۰) چای بابونه: چای بابونه برای خیلی از بیماری ها به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیقات موجود حاكی از خواص آنتی اكسیدانی و ضد سرطانی این چای بوده و یك مطالعه اخیر نشان داده كه می تواند به كنترل قند خون باز كمك نماید. در این مطالعه شركت كنندگان به مدت شش هفته روزانه سه بار پس از هر وعده غذایی یك فنجان چای بابونه نوشیدند. نتایج مطالعه حاكی از كاهش قند خون، انسولین و مقاومت به انسولین در این افراد بود. می توانید پس از شام یك فنجان چای بابونه را همراه با یك تكه از لیمو برای بهبود طعم و افزایش ویتامین C آن بنوشید.



1397/12/26
14:18:57
5.0 / 5
40
تگهای خبر: اضافه وزن , بدن , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس