رضایت 92 درصدی مردم از خدمات بهداشتی نوروزی

رضایت 92 درصدی مردم از خدمات بهداشتی نوروزی آرایش عروس: قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مركز مدیریت شبكه با اشاره به اینكه هدف از طریق اندازی سامانه نظارت مردم بر عرضه خدمات بهداشتی، نظام پایش و ارزیابی و ارتقای كیفیت مداخله ها و خدمات است، اظهار داشت: گزارش های اولیه ارزیابی عرضه خدمات بهداشتی، حاكی از رضایت اكثریت قریب به اتفاق رجوع كنندگان به واحدهای عرضه خدمت است و متوسط كشوری میزان رضایت از خدمات دریافتی حدود 92 درصد است.


به گزارش آرایش عروس به نقل از ایسنا، دكتر محمد شریعتی درمورد راه اندازی سامانه نظارت مردم بر عرضه خدمات بهداشتی كه با استفاده از شماره ۱۰۰۰۳۵ از رجوع كنندگان خدمات بهداشت نظرسنجی می كند، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های قبلی، یكی از اولویت های سال 1397 حوزه معاونت بهداشت و مركز مدیریت شبكه، ارتقای نظام پایش و ارزشیابی خدمات بهداشت است، در این راستا در آخرین روزهای سال 1396 نظام پایش عرضه خدمات با فرستادن پیامك رضایت سنجی برای ارزیابی میزان رضایتمندی همه مراجعین به شبكه مراقبت های بهداشتی با هدف ارتقای كیفیت خدمت و افزایش رضایتمندی رجوع كنندگان شروع به كار كرد.

وی اضافه كرد: گزارش های اولیه ارزیابی عرضه خدمات حاكی از رضایت اكثریت قریب به اتفاق رجوع كنندگان به واحدهای عرضه خدمت است و متوسط كشوری میزان رضایت از خدمات دریافتی حدود 92 درصد است.

دكتر شریعتی با اشاره به اینكه میزان رضایت در دانشگاه های علوم پزشكی مختلف و حتی در شهرستان های یك استان متفاوت می باشد، خاطرنشان كرد: به دلایل مختلف میزان رضایت از یك فرد یا یك واحد عرضه كننده خدمات بهداشت با میزان رضایت از فرد دیگر یا واحد دیگر در همان مركز یا شهرستان هم تفاوت دارد، این تفاوت ها از علل گوناگونی برخوردار بوده و ارزیابی آن ها در دستور كار قرار دارد.

قائم مقام معاون بهداشت و رئیس مركز مدیریت شبكه در مورد جمعیت هشت درصدی كه خدمات بهداشت را رضایتمند اعلام نكرده اند، اظهار داشت: هشت درصدی كه از خدمات دریافت شده رضایت نداشته اند، به دو گروه تقسیم می شوند؛ گروه اول افرادی هستند كه اعلام نموده اند هیچگونه خدمتی دریافت نكرده اند و گروه دوم هم افرادی هستند كه عدم رضایت خویش را از خدمات دریافتی اعلام نموده اند، ازاین رو برای این دو گروه شیوه های ارزیابی متفاوتی تعریف شده است.

دكتر شریعتی درمورد ارسال پیامك برای دریافت كنندگان خدمات بهداشتی و سنجش رضایت آنها اظهار داشت: در جهت عرضه بهتر خدمات و رفع نقصها احتمالی در شبكه، اقدام به ارسال پیامك و نظرسنجی از رجوع كنندگان كردیم، اما در بعضی مواقع برای افرادی كه خدمتی را دریافت نكرده اند، هم پیامك ارسال شده است كه دلیل آن ثبت نادرست شماره تلفن ها است. به این مفهوم كه پیامك رضایت سنجی برای فرد دیگری به جز رجوع كننده فرستاده شده است، مثلا خانم خانواده شماره همراه همسر خویش را برای ثبت در سامانه اعلام نموده باشد، امیدواریم با برنامه پیش بینی شده این مشكل تا آخر فروردین ماه به حداقل میزان ممكن كاهش پیدا كند.

وی درمورد مواردی كه عدم رضایت خویش را اعلام نموده اند توضیح داد: در آخرین گروه كه حدود چهار درصد پاسخ دهندگان را تشكیل داده و عدم رضایت خویش را از خدمات اعلام نموده اند، علل مختلفی می تواند وجود داشته باشد، این علل می تواند از مدیریت شبكه تا مدیریت واحد عرضه خدمت، امكانات فیزیكی، ارائه دهنده خدمت اعم از بهورز، مراقب سلامت، مراقب ماما، كارشناس سلامت روان، كارشناس تغذیه و پزشك را در بر بگیرد، بعضی از این دلایل عبارتند از، انتظار طولانی، تمیز نبودن محل، برخورد نامناسب عرضه دهنده خدمت، موجود نبودن دارو و اقلام مورد نیاز، ندادن آموزش های بهداشتی لازم، سرما یا گرمای زیاد، مشخص نكردن وقت رجوع بعدی (در صورت نیاز)، كه ارزیابی های لازم برآن اساس صورت خواهد گرفت، بنابریان علت رضایت یا عدم رضایت رجوع كنندگان فقط عرضه دهنده خدمت نیست، این سیستم تك تك موارد عدم رضایت را بررسی نموده و تلاش براین است با انجام اصلاحات لازم میزان كیفیت خدمات و رضایت مراجعین ارتقا پیدا كند.

براساس گزارش وبدا، قائم مقام معاون بهداشت و رییس مركز مدیریت شبكه هدف از طریق اندازی این سامانه را نظام پایش و ارزیابی، ارتقای كیفیت مداخله ها قلمداد كرد و اظهار داشت: در خدمات بهداشتی، مراقبت های بهداشتی اصلی ترین مداخله و اقدام در سطح مردم است، نظام عرضه خدمات بهداشتی با این رفتار نقاط ضعف خویش را به نقاط قوت تبدیل خواهد كرد، با اصلاح مشكلات موجود و ارتقای میزان رضایتمندی به موازات گسترش نظام پایش و به روز نمودن آن برپایه نیازهای گیرندگان و عرضه دهندگان خدمت، دستیابی به بهبود كیفیت خدمات و در نهایت بهبود شاخص های سلامت جامعه تسریع خواهد شد.



1397/01/09
11:03:44
5.0 / 5
4837
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
آرایش عروس
aroosmakeup.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آرایش عروس محفوظ است

آرایش عروس

آرایشگاه عروس