یافته پژوهشی جدید؛

محصولات پاک کننده سموم ناسالم منتشر می کنند

محصولات پاک کننده سموم ناسالم منتشر می کنند آرایش عروس: برمبنای تحقیقات جدید، محصولات روزمره ای که برای تمیز کردن یا خوشبو کردن هوا استفاده می شوند، ممکنست صدها ترکیب آلی فرار خطرناک را آزاد کنند.

به گزارش آرایش عروس به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، «الکسیس تمکین»، محقق ارشد سم شناسی، اظهار داشت: «این مطالعه زنگ خطری برای مصرف کنندگان، پژوهشگران و تنظیم کنندگان است تا از خطرات احتمالی در رابطه با مواد شیمیایی مختلفی که وارد هوای داخل خانه می شوند آگاه شوند.»
او در ادامه اضافه کرد: «یافته های ما بر روشی برای کاهش قرار گرفتن در معرض این تمیزکننده های خطرناک تاکید می کند.»
در کل، دانشمندان ۳۰ محصول تمیز کننده را آزمایش کردند. آنها شامل تلفیقی از پاک کننده های چندمنظوره و شیشه پاک کن و همین طور خوشبو کننده های هوا بودند.
این تحلیل و بررسی ۵۳۰ تمیزکننده منحصر به فرد، پتانسیل ایجاد مضرات سلامتی مانند لطمه به سیستم تنفسی، افزایش ریسک سرطان و مشکلات رشد و تولید مثل را شناسایی کرد.
طبق این مطالعه، در صورتیکه تمیزکننده ها هم بر هوای داخل و هم بر هوای بیرون تأثیر می گذارند، تأثیر آنها در داخل بسیار بیشتر است. بگفته پژوهشگران، تأثیر آنها بر هوای داخل ساختمان دو تا پنج برابر بیش از تأثیر آن بر هوای بیرون است و احیانا ۱۰ برابر بیشتر است. تعدادی از محصولات برای روزها، هفته ها یا حتی ماه ها مواد مضر منتشر می کنند.
طبق گفته پژوهشگران، افرادی که در صنعت نظافت کار می کنند ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر آسم هستند. همین طور خطر ابتلاء به بیماری مزمن انسدادی ریه در آنها ۴۳ درصد بیشتر است. بانوانی که این کار را انجام می دهند نیز در معرض خطر بیشتر ابتلاء به سرطان ریه هستند.
به نظر می رسد استفاده بیش از برخی پاک کننده های داخلی نیز بر جنین و نوزادان تأثیر می گذارد. این مواد با خطر بیشتر آسم و خس خس سینه در دوران کودکی همراه بود.

1402/06/27